بیانیه شماره 3 ائتلاف ملی حامیان میراث اصفهان

بیانیه شماره 3 ائتلاف ملی حامیان میراث اصفهان همزمان با یکمین سال تشکیل این ائتلاف

 

ائتلاف ملی حامیان میراث اصفهان همزمان با یکمین سال تشکیل این ائتلاف 14 گانه میان تشکل های غیردولتی و دانشجویی سراسر کشور، با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر مواضع و خواستهای پیشین خود، خواهان برخورد با مسوولان خاطی در پروژه های تخریبی عمرانی و محاکمه آنان در دادگاه های صالحه شد.


متن کامل این بیانیه به شرح  زیر است:



یک سال از تشکیل ائتلاف ملی حامیان میراث اصفهان گذشت اما هنوز دغدغه ها به قوت خویش باقی است. دغدغه هایی که سال گذشته در چنین تاریخی سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه های میراث فرهنگی و محیط زیست سراسر کشور را گرد هم آورد تا با هدف رفع تهدیدها از نگین فیروزه فام ایران زمین، هم زمان با زادروز این ساحره مشرقی در یکم آذر ماه، موجودیت "ائتلاف ملی حامیان میراث اصفهان" را اعلام دارند.

امسال در شرایطی روز اصفهان و یکمین سالگرد تاسیس ائتلاف را پاس می داریم که نه تنها دغدغه هایمان در جهت رفع تهدیدها و تخریب ها از میراث فرهنگی و محیط زیست این شهر موزه اصیل ایرانی مرتفع نشده، بلکه اخبار ناخوشایندی از تخریب ها و نابودی های بیشتر به گوش می رسد.

سازمان های مردم نهاد 14 گانه عضو ائتلاف ملی حامیان میراث اصفهان ضمن تاکید بر مواضع پیشین خویش، اعلام می دارند که:

 

1-      هم چنان بر این باورند که باید توسعه شهری و عمرانی در اصفهان و سایر شهرهای تاریخی ایران، مبتنی بر مبانی توسعه پایدار باشد و هر چه سریع تر از اجرای پروژه های به ظاهر عمرانی که در نهایت تخریب ها و تهدیدهای بیشتر مواریث تاریخی و طبیعی را به همراه دارند، جلوگیری به عمل آید.

2-      تمامی مسوولان و مدیران شهری و استانی اصفهان در زمان ها و دوره های مختلف که درگیر پروژه های عمرانی تخریبی به ویژه متروی اصفهان بوده اند باید جهت پاسخگویی معرفی و در صورت اثبات اتهام کوتاهی آنان در رابطه با مسوولیت محوله در دادگاه صالحه محاکمه و به عنوان جنایتکار فرهنگی معرفی شوند و از خدمات دولتی منفصل گردند.

3-      همچنان تاکید می کنیم که یکی از راه های برون رفت از فضای کنونی و بازگشت اعتماد از دست رفته شهروندان در ارتباط با عملکرد مسوولان، تشکیل کمیته ای مستقل جهت بررسی مسایل و حواشی پیرامون پروژه های جنجالی عمرانی به ویژه متروی اصفهان با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی، نماینده سازمان قطار شهری، نماینده شهرداری اصفهان، نماینده دستگاه قضایی، دو نماینده از سازمان های مردم نهاد و دو نماینده از رسانه های گروهی منتقد خواهد بود.

4-      اقدام به احیای درختان قطع شده خیابان مینیاتوری چهارباغ اصفهان که بخشی جدایی ناپذیر از هویت این خیابان اصیل و تاریخی به شمار می رود، در دستور کار مسوولان استانی و شهری اصفهان قرار گیرد.

 

در پایان امیدواریم تا با تکیه بر دانش و بینش و در جهت حفظ منافع و مصالح ملی و نه با نگرش هایی که منافع فردی یا گروهی و جناحی را ارجح می داند، بتوانیم گامی هرچند ناچیز در راه سرافرازی سرزمین کهن مان برداریم.

 

ائتلاف ملی حامیان میراث اصفهان-آذر ماه 1388 خورشیدی

 

نظرات 8 + ارسال نظر
301040 دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:10 ب.ظ http://301040.blogsky.com

نمی دونستم همچین ائتلافی وجود داره

نفیسه-ق دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:02 ب.ظ http://chasbezakhm.blogfa.com

این همه دغدغه برای میراث فرهنگی ستودنیه. خیلی ها معتقدند که این تلاش ها یک دست و پا زدن بی نتیجه س. کی می تونه ادعا کنه که یه روز در اوج تلاشش این حس بهش دست نداده اما این ها بهونه خوبی نیست. از بی تفاوتی بعضی ها این روزها حالم به هم می خوره.
مانا باشید.

دوست و همکار عزیزم از لطف شما سپاسگذارم...پاینده و کامیاب باشید

علی منجی چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ب.ظ http://www.susango.blogfa.com

سربلند و پیروز باشید
انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش

مرتضی چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام . به نظر من این ائتلاف شما به جای نام غیر طیبه و اپوزسیون پسند ائتلاف ملی باید نامش ُ ائتلاف اسلامی باشد.
ما هر چه داریم از اسلام و حکومت اسلامی داریم. پس کلمه ملی محلی از اعراب ندارد. میراث اصفهان را هم به دو بخش تقسیم کنید. میراث اسلامی و میراث غیر اسلامی(میراث کفار) و سعی کنید ائتلاف اسلامی حامی میراث اسلامی و حکومتی شهر شهید پرور و ولایتمدار اصفهان باشید و لاغیر ....

نفیسه-ق دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:50 ب.ظ http://chasbezakhm.blogfa.com

صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود.
یلدات مبارک.خوش بگذره.

لطف ا...حاجی هاشمی ی - م چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ق.ظ

درود فراوان برشما دوستان و استادن عزیز جناب آقای مهندس روحانی، آقای مهندس کنعانی گرامی و همه شما هم اندیشان کوشا ، آزاده و سرفراز از کوششهای ارزشمند شما سپاسگزارم.
پیروز و پاینده باشید

نفیسه-ق چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ http://chasbezakhm.blogfa.com

این پست منو حتما بخون.

شری سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام علیرضا خان روحانی؟
چطوری داداش؟ خیلی دلمون برات تنگ شده.
خواستم بگم خسته نباشی...

من که ایران شناسی قبول نشدم شاید بتونم اصفهان شناسی کنم!
اگر منم میتونم عضو بشم بگو.

به امید دیدارت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد